Forældresamarbejde

Velkomstbrev

Inden barnet starter i vuggestue eller børnehave sender vi velkomstbrev, hvor vi invitererer barnet og forældrene på besøg. Hvis I har mulighed, må I meget gerne besøge os flere gange. Jo bedre vi kender hinanden jo tryggere er barnet og forældrene.

Sammen med forældrene skal vi skabe de bedste betingelser for barnets trivsel. Derfor lægger vi op til et åbent og ærligt samarbejde. Forældre og pædagoger har et fælles ansvar for barnets trivsel.

Barnets trivsel

Den daglige kontakt er vigtig - at sige godmorgen og farvel til barnet og dets forældre. Der kan udveksles beskeder og fortælles om, hvordan barnets dag har været. Om morgenen vil vi hjælpe barnet og forældrene med at sige farvel på en god måde. Det er nemlig starten på en god dag for alle parter.

Vi vil løbende orientere jer om, hvordan Jeres barn trives hos os. Hvis der sker forandringer f.eks. sygdom, skilsmisse, og dødsfald i familien/barnets liv, forventer vi, at I som forældre fortæller os om det, så vi på den bedste måde kan tage hånd om Jeres barn.

Vi er altid villige til at lytte og give råd og vejledning i forhold til barnet. I skal bare komme til os, så kan vi aftale et tidspunkt, hvor vi kan snakke uforstyrret over en kop kaffe. Personalet har tavshedspligt.

For at ændre, udvikle eller blot forklare vores daglige pædagogiske arbejde, er det vigtigt, at vi får tilbagemeldinger fra Jer. Har I ris/ros/spørgsmål eller kommentarer - så henvend Jer til personalet.