Den gode start i Bakkegården

For et barn kan det være en stor omvæltning at starte i vuggestue/børnehave. Alle de bekymringer der opstår er naturlige, og ja, det er et stort skridt at skifte fra det tætte og intime miljø i hjemmet/dagplejen til livet i Bakkegården. Men heldigvis forløber skiftet sædvanligvis uden de store problemer.

Inden barnet starter i Bakkegården, modtager I et velkomstbrev, hvor I bliver inviteret til at komme på besøg. Det skaber tryghed hos både barnet og forældre, hvis vi kender hinanden lidt på forhånd.

Når vuggestuebarnet skal i børnehave, afholder vi en samtale, hvor en pædagog fra vuggestuen og en pædagog fra børnehaven vil deltage. Der vil blive givet de vigtigste informationer omkring barnet og praktiske oplysninger i børnehaven.

Korte dage i starten.

Vi vil opfordre til, hvis det er muligt, at I tilrettelægger den første tid i Bakkegården således, at barnet kan få et par korte dage i starten.

Billeder

Hjælp dit barn med at lette overgangen ved, at medbringe nogle billeder af familien, som kan hænge på stuen.