Hvem er vi?

Antal børn (dd)

Vi har i øjeblikket 12 børn under 3 år, og 45 børn ældre end 3 år.

Aldersgrupper

Vi er et stort hus med pt. 57 dejlige børn. 12 vuggestuebørn og 45 børnehavebørn fordelt på 3 stuer.

Vi lægger vægt på at være nærværende og opmærksomme på det enkelte barn - så barnet føler sig værdsat. Det er vigtigt for os, at alle børn har det godt og føler sig som en del af fællesskabet. Vi tror på at alle børn gør deres bedste og – at alle er gode til noget!

Godmorgen.

Vi bestræber os på at gøre vores hus hyggeligt og imødekommende. Vi siger godmorgen til alle – både børn og forældre – da vi mener det er vigtigt, at alle føler sig set og velkommen!

Vores legeplads.

Vi er meget ude på vores store, dejlige legeplads, som vi benytter i al slags vejr. Her er gode legemuligheder, mange gemmesteder, bålplads og udekøkken.
Ture ud af huset har høj prioritet – dels for at få nye oplevelser – men også for at skabe mere ro i huset.

De gode overgange.

Vi prioriterer "de gode overgange" – fra dagpleje/vuggestuen til børnehave og fra børnehave til skole/SFO.
Jo flere ressourcer vi investerer i at modtage nye børn og forældre – jo nemmere bliver det for barnet at klare overgangen. Når et vuggestuebarn skal starte i børnehaven, forbereder vi det med små besøg og eventuelt små ture. Når et barn fra dagplejen skal starte¨, samarbejder vi med dagplejeren og en pædagog tager med et par børn på besøg, ligesom dagplejeren også besøger os.

Glæde og alvor.

I vores hus skal der være plads til både glæde og alvor. Vi lægger vægt på, at børnene skal opleve, have succes, være glade, men også være ansvarsfulde og kunne vise hensyn. Vi skal have det sjovt med hinanden, kunne grine og være "skøre" sammen.

Venteliste