Vuggestuen

Dagligdagen i vuggestuen foregår ofte således, at vi starter morgenen stille og roligt ud. Vi tænder stearin lys og dæmper lyset i loftet, så alle børn får lov til stille og roligt, at vågne og spise deres havregrød i ro og mag. Vi læser gerne en bog eller spiller noget roligt musik.

Så leger vi det vi lige kan finde på, tegner, laver perler, dutter, læser bøger og alle mulige andre ting.

kl 8.30 spiser vi formiddagsmad, som består at rugbrød med pålæg og blandes frugt. Når vi er færdige synger vi sange og meget gerne dem med fagter. Vi bruger også tit vores kuffert med forskellige figurer, hvortil der hører en sang. Børnene får lov at vælge en figur og hvor mange vi skal tælle til inden vi synger.

kl. 9.30 går vi i gang med dagens program.

Hver måned bliver der lavet en månedplan med temaer for hver måned, som vi arbejder ud fra. Det kan være alt fra sprog og lyde til krop og sanser.

Hver uge har vi en krea-dag, hvor vi klipper og klistre ud fra relevante temaer/ begivenheder.

Vi har også en dag hvor vi går i hallen og tumler og bruger vores krop på forskellige måder.

Vi forsøger også at komme ud og så en dag om ugen, hvor vi går i nær-området, snakker om det vi ser og om trafik. og ellers leget vi på vores dejlige legeplads.

Vi elsker at feste og starter tit en lille discofest, med masser af gode sang og så danser vi eller bare løs til vi vælter omkuld.

Kl. 11.00 spiser vi frokost, hvor vi 3 gange om ugen får varmt mad fra "den gode smag" i Farsø. de sidste to dage spiser vi rester, hvis der er og ellers spiser vi "smør selv rugbrød".

KL 11.45 bliver de første puttet i barnevogne og krybber til en lille lur.

Alt efter hvornår de første vågner, spiser vi eftermiddagsmad. Det kan være alt fra yoghurt og koldskål til knækbrød og frugt.

kl. 16.30 lukker vi ned i vuggestuen og går i fællesrummet.