Praktiske oplysninger

Påklædning

Vi er ude i al slags vejr. Derfor er det vigtigt med skiftetøj, regntøj, termotøj,
gummistøvler/vinterstøvler, flyverdragt - afhængig af årstiden.

Goddag og farvel

Det er meget vigtigt, at i husker at logge jeres barn ind i Aula når i kommer og når i tager hjem. Husk at det er kun er forældre, der må trykke på Aula skærmen.

Det er vigtigt, at I forældre husker at få sagt både goddag og farvel til personalet hver dag. Husk at give besked hvis det er en anden end Jer forældre, der henter barnet.

Fravær

Det er vigtigt at give besked - enten via Aula eller sms- hvis barnet holder fri, er syg eller møder senere.

Sygdom

Er barnet syg, henstiller vi til at han/hun er hjemme til det igen kan deltage aktivt i hverdagen. Ligeledes kontakter vi Jer, hvis barnet bliver syg i løbet af dagen. Vær opmærksom på, at barnet godt kan have det dårligt uden at have feber.

Corona

Hvis et barn får symptomer gælder også milde symptomer- skal følgende gøres:

- Barnet der får symptomer på COVID-19, skal hurtigst muligt hjem i selvisolation.

- Den syge skal holdes adskilt fra de øvrige børn, indtil de kan hente eller hjemsendes, og der rengøres på oplagte kontaktflader.

- Det anbefales, at forældre kontakter egen læge.

- Børn med symptomer på COVID-19 skal holde sig i isolation, indtil de skal testes.

- Hvis et barn testes positivt skal de blive hjemme indtil 48 timer efter, at symptomerne er ophørt.

- Hvis barnet testes negativt må det kommer tilbage i dagtilbud, når barnet er blevet symptomfri.

Legepladsen

Vi er ude hver dag på vores store, dejlige legeplads, som vi benytter i al slags vejr.
Der må højst være 5 børn alene ude.

Mad

Vi opfordrer til, at barnet har en sund madpakke og for- og eftermiddagsmad med. Men det er Jeres ansvar som forældre, hvad madpakken skal indeholde.

I vuggestuen bliver der serveret 3 måltider pr. dag. Formiddagsmad, middagsmad og eftermiddagsmad.

Middagssøvn

Der er mulighed for at barnet kan sove til middag. Vi har madrasser og krybber, så medbring sengetøj og evt. bamse og sut hvis dette er et behov hos jeres barn.

Fødselsdage

Vi vil meget gerne fejre barnets fødselsdag enten her i huset eller hjemme hos jer. Aftal nærmere med personalet.

Opslagstavlen

Der informeres via Aula, månedsplaner og nyhedsbreve, men husk også
at kigge på opslagstavlerne hver dag!